۶ دلیل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین های انژکتوری

دسته بندی:

خودروهای درون سوز از سیستم احتراق استفاده می‌کنند، همانطور که می‌دانیم برای احتراق نیاز به مثلث آتش داریم (هوا، ماده سوختنی و جرقه) حال اگر در یکی از این موارد خللی پیش بیاید موتور روشن نخواهد شد.
هوای ورودی توسط دریچه گاز به داخل موتور هدایت می‌شود. سوخت توسط پمپ بنزین، شلنگ ‌های رابط، ریل سوخت و نهایتا توسط انژکتورها به داخل سیلندر پاشش و جرقه توسط کویل تامین می‌شود. برای بررسی روشن نشدن ماشین باید تمام پارامترهای مربوطه بررسی شوند.

بررسی دلایل روشن نشدن خودرو

۱. خراب شدن سنسور دور موتور: دلیل روشن نشدن ماشین ممکن است مربوط به سنسور دور موتور باشد. در این حالت موتور استارت می‌خورد ولی روشن نمی‌شود. در صورت تکان نخوردن عقربه دور موتور به هنگام استارت، ابتدا سوکت را بررسی می‌کنیم که سالم باشد. بعد از آن مسیر سیم کشی ایسیو به سنسور توسط بازر چک می‌شود. سپس خود سنسور را توسط مولتی متر تست اهمی می‌گیریم، که با توجه به نوع سنسور باید در رنج ۴۰۰~۵۰۰ اهم و یا ۸۰۰~۹۰۰ اهم باشد. در نهایت خود سنسور را باز کرده و از نظر تمیز بودن و سالم بودن ظاهری مطمئن می‌شویم.

۲. ضعف باتری: در این حالت پشت آمپر روشن می‌شود و موتور به سختی استارت می‌خورد یا اصلا استارت نمی‌خورد. ولتاژ باتری باید بالای ۱۲ ولت باشد و در زمان استارت زیر ۱۰ ولت نیاید. همچنین اتصالات باتری و بدنه باید تمیز و محکم باشند، چرا که در زمان استارت جریان زیادی کشیده می‌شود.

۳. خراب شدن استارت: در این حالت نیز موتور استارت نمی‌خورد و موجب روشن نشدن ماشین می‌شود.

عوامل مربوط به سوخت رسانی

۴. خراب شدن پمپ بنزین: در این حالت صدای ۵ ثانیه کارکرد پمپ بنزین به هنگام باز کردن سویچ، شنیده نمی‌شود. در صورتی که پمپ بنزین ضعیف شده باشد، صدای آن شنیده می‌شود ولی فشار لازم (۳.۵bar) روی ریل سوخت را ایجاد نمی‌کند. در این صورت باید فشار ریل سوخت توسط فشار سنج بررسی گردد.

۵. خراب شدن یا قطعی در سیستم برق و سوخت رسانی: که باید ابتدا کلیه فیوزها و رله‌ها چک شود. سپس برق ورودی ایسیو، پمپ بنزین، انژکتورها،کویل‌ها (باید در حالت سویچ باز یک برق ۱۲ ولت ثابت داشته باشند. که در این مورد طبق نقشه مربوطه بررسی می‌شوند) و مسیر سیم کشی از ایسیو به سنسورها و عملگرها را بررسی می‌کنیم که درست باشند.

۶. نداشتن بنزین: به سطح نشانگر سوخت توجه شود.

در صورت که خودرو شما روشن نمی‌شود و برای تعمیر و عیب یابی آن نیاز به متخصص دارید، می‌توانید با مجموعه تخصصی برق خودرو رایان تون آپ تماس بگیرید. همچنین برای آموزش های بیشتر، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دلایل استارت خوردن و روشن نشدن ماشین

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید