۱۲ علت گاز نخوردن ماشین و بررسی خرابی دریچه گاز و سنسور

دسته بندی:

علت گاز نخوردن ماشین

عملکرد دور موتور به این صورت است که با فشردن پدال، زاویه دریچه گاز باز شده و هوای بیشتری وارد منیفولد شده و دور موتور افزایش می‌یابد.
در بعضی مواقع پیش می‌آید که پدال گاز را فشار می‌دهیم ولی دور موتور افزایش پیدا نمی‌کند اصطلاحا گاز نمی‌خورد برای حل این مشکل باید پارامترهای مختلفی بررسی شود تا علت گاز نخوردن ماشین مشخص شود، که به اختصار به آن پرداخته‌ایم:

۱. اختلال نرم افزاری در ایسیو: اولین علت گاز نخوردن ماشین می‌تواند به خاطر خطای ایسیو باشد که برنامه‌ریزی ایسیو می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
۲. خراب شدن پمپ بنزین: در این صورت پمپ بنزین نمی‌تواند فشار سوخت لازم را بوجود بیاورد که باید تعویض گردد.
۳. ایراد پیدا کردن سیم کشی و اینترکانکتور: اصلاح کردن سیم کشی ها و اینترکانکتور ها
۴. خراب شدن ایسیو: تعمیر کردن ایسیو
۵. خراب شدن پدال: یک علت گاز نخوردن ماشین ممکن است از خرابی پدال گاز باشد که با تعویض آن به سادگی مشکل رفع خواهد شد.
۶. مسدود شدن مسیر خروجی احتراق: علت دیگر گاز نخوردن ماشین ممکن است به خاطر مسدود بودن مسیر گازهای خروجی به خصوص کاتالیست و اگزوز باشد که باید بررسی شود.

گاز نخوردن ماشین به علت خرابی دریچه گاز و سنسور:

۷. خراب شدن سنسور اکسیژن: این سنسور وظیفه اندازه گیری اکسیژن‌های موجود در گازهای خروجی از سیلندر را برعهده دارد. خودروهای جدید دو عدد سنسور اکسیژن دارند هر کدام از این سنسورها خراب شوند یا اطلاعات اشتباه به ایسیو بفرستند باعث ایجاد خطا و حتی کاز نخوردن می‌شوند.
۸. خراب شدن سنسور دور موتور: تمام عملیات احتراق توسط خوانش دور موتور زمان‌بندی شده و انجام می‌شود، در صورتی که علت گاز نخوردن ماشین به دلیل خراب شدن سنسور دور موتور باشد، باید سنسور آن را از نظر ظاهری بررسی کرده و تست اهمی گرفت.
۹. ایراد پیدا کردن سوکت‌های دریچه گاز یا پدال گاز: این سوکت‌ها یا باید اصلاح شوند یا تعویض گردند.
۱۰. خراب شدن دریچه گاز(دریچه گاز برقی): تعمیر یا تعویض شدن دریچه گاز
۱۱. خراب شدن سنسور موقعیت دریچه گاز (دریچه گاز مکانیکی): بررسی سنسور، کانکتور و سیم کشی آن
۱۲. خراب شدن مپ سنسور: آخرین علت گاز نخوردن ماشین ممکن است مربوط به مپ سنسور باشد. زمانی که دریچه گاز باز می‌شود فشار هوای منیفولد افزایش میابد که اگر ایسیو این اطلاعات را دریافت نکند با اختلال و‌خطا مواجه خواهد شد، ابتدا این سنسور را تمیز میکنیم و بعد از اتصال سوکت و سیم کشی مطمئن می‌شویم، برای تست سلامت آن باید پارامترهای دما و فشار هوا را در دیاگ نگاه کنیم.

در صورتی که با مشکل گاز نخوردن ماشین مواجه شده اید، می‌توانید به یک متخصص مراجعه کنید تا تمام عوامل را بررسی کرده و خودرو شما به درستی عیب یابی کند و از تعویض بیهوده قطعه جلوگیری کنید. برای آموزش های بیشتر، ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

علت گاز نخوردن ماشین

دسته بندی مقالات

آخرین مقالات

3 نظر در “۱۲ علت گاز نخوردن ماشین و بررسی خرابی دریچه گاز و سنسور

  1. مستر رضا گفت:

    موفق باشید

  2. Sina گفت:

    راه حل اول جواب داد ممممنون

  3. پژمان حیدری گفت:

    توضیحات عالی بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید